/Files/images/SDC13211.JPG

Старша медична сестра Бекішева Ольга Миколаївна

/Files/images/питание 5.jpg

Медико-профілактична робота

В дошкільному закладі діти забезпечені постійним медичним обслуговуванням.

Медичне обслуговування вихованців здійснюється старшою медичною сестрою Бекішевою Ольгою Миколаївною та дільничим лікарем-педіатром.

Діяльність педагогів закладу у сфері фізичного виховання в дистанційному форматі, а також при змішаній формі роботи закладу спрямована на зміцнення здоров’я, повноцінний фізичний розвиток, підвищення рівня сформованості у дітей рухових навичок та вмінь, розвиток фізичних якостей.

Потребує особливої уваги робота з батьками, педагогічний колектив вважає необхідним розпочати поглиблене вивчення інноваційних технологій щодо формування здоров’язберігаючої компетентності дошкільників.

Медсестра проводить санітарно-просвітницьку роботу з батьками та педагогами через в соціальну мережу Viber, форми й теми різноманітні, відображають актуальні проблеми. Проводяться бесіди, консультації, виступи на педрадах.

Сестра медична старша 1 раз на тиждень проводить перевірку санітарного стану приміщень усіх вікових груп.

Медичні огляди працівниками проходяться вчасно, старша медична сестра веде контроль за проходженням медоглядів та фіксує результати в Журналі проходження медичних оглядів працівниками.

Медична документація ведеться згідно до номенклатури справ ЗДО, всі журнали оформлені відповідно до вимог.

Медичне обслуговування здійснюється відповідно до нормативних документів.

Організація харчування дітей

/Files/images/питание.jpg

Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами для підвищення опору дитячого організму до захворювань, для нормального росту і розвитку дітей.

Харчоблок дошкільного навчального закладу включає: цехи (гарячий, овочевий), комору сухих продуктів, мийку кухонного посуду окремі приміщення зберігання продуктів. Устаткування харчоблоку: кухня (цех для приготування їжі); холодильники з термометром (для контролю температурного режиму); електросковорода; шафа жарова; технологічне обладнання: дві плити, каструлі для приготування страв, відповідно марковані щодо їх призначення, електричний привод з функцією м’ясорубки; столи для обробки продуктів харчування (покриття поверхонь з нержавіючою сталлю) і промарковані – окремо для сирої і готової продукції; шафи та стелажі.

Харчоблок забезпечений достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, санітарним і спеціальним одягом (халати, фартухи, хустки, ковпаки тощо) все промарковане, використовується лише за призначенням та замінюються при забрудненні.

Згідно норм на харчоблоці знаходяться всі необхідні миючі, дезінфікуючі засоби та методичні рекомендації щодо їх застосування, розроблені на основі «Регламенту із застосування дезінфікуючих засобів», Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку та допоміжних приміщень відповідає вимогам «Санітарних правил» та охорони праці.

Систематично сестрою медичною старшою контролюється проходження працівниками харчоблоку медичних оглядів, відповідно до чинного законодавства. Планово проводиться контроль за санітарно-гігієнічним станом харчоблоку.

Завідуюча, сестра медична, вихователі груп дошкільного закладу проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу серед батьківської громадськості щодо організації харчування у сім’ї через соціальну мережу Viber. Домашнє харчування має бути повноцінним. Питання раціонального харчування дітей включається у тематику консультацій для батьків, розглядається на загальних зборах колективу.


/Files/images/питание 2.gif

Поради батькам з профілактики грипу та ГРІ

ГРІ - це велика група гострих вірусних захворювань, які характеризуються повітряно-крапельним шляхом передачі та переважним ураженням верхніх дихальних шляхів.
Грип є найбільш поширеним гострим респіраторним вірусним захворюванням, особливість якого у надзвичайно швидкому поширенні і вираженій інтоксикації. Механізм передачі вірусу грипу - повітряно- крапельний. Грип може призвести до тяжких ускладнень з боку легеневої, серцево-судинної, нервової, ендокринної систем.

Профілактика захворювань
Профілактичні заходи спрямовані насамперед для підвищення резистентності організму до дії збудників грипу, а також інших ГРІ та ГРЗ. Ефективними, особливо у період підвищення захворюваності, фахівці відзначають наступні методи профілактики:
-повноцінне харчування з включенням вітамінів у природному вигляді;
-загартовування та часте провітрювання приміщень;
-вживання загальнозміцнюючих та тонізуючо-імуномодулюючих препаратів та препаратів цілеспрямованої імуностимулюючої дії.

Високоефективними є рекомендації загального санітарно-гігієнічного спрямування, зокрема:
- Часто мити руки з милом, особливо після відвідування;
- Прикривати ніс та рот хустинкою (або одноразовими серветками), особливо при кашлі та чиханні;
- Широко застосовувати засоби нетрадиційної (народної) медицини, гомеопатичні препарати, оксолінову мазь.

На що необхідно звернути увагу:
- Існують деякі особливості клінічного перебігу грипу у різних вікових групах. У дітей молодшого віку передусім можуть з'явитися симптоми нейротоксикозу (блювання, судоми) навіть на тлі субфебрильної температури тіла. У осіб похилого віку на тлі ГРВІ загострюються серцево-судинні захворювання, активуються хронічні вогнища інфекції, що суттєво впливає на клінічні прояви грипу.
- Захворювання здебільшого починається гостро, з проявів загальної інтоксикації (озноб, відчуття жару, сильний головний біль, біль в очах). Хворого турбують загальна слабкість, ломота в попереку, крижах, суглобах, м'язовий біль, порушується сон. Привертає увагу вигляд обличчя хворого: гіперемія, одутлість, блискучі очі
- Загалом воно нагадує обличчя заплаканої дитини. Інкубаційний період при грипі коливається від декількох годин до 3 діб.
- Здебільшого на другу добу хвороби з'являється сухий кашель, починає турбувати біль у грудях. На 3-5 добу кашель м'якшає, з'являється незначна кількість слизового мокротиння. Носове дихання порушене через набряк слизової оболонки.
- Вже в перші години температура тіла може сягати 39-40°С, утримуватись на такому рівні 2-3 доби. Проте, якщо в подальшому гарячка продовжується або розвивається її друга хвиля (загалом триває довше 5-7 діб), це свідчить про розвиток бактеріальних ускладнень.

Лікування ГРВІ та грипу є складною проблемою, тому його лыкуванням має займатися лікар. Не потрібно займатися самолікуванням, це небезпечно! При своєчасному і правильному лікуванні хвороба закінчується повним одужанням.

Консультація для педагогів


УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ТА РОДИНИ У ПРОЦЕСІ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ

Ефективність співпраці батьків і педагогів залежить насамперед від того, як складається взаємодія дорослих у цьому процесі. Результат фізичного розвитку і зміцнення здоров’я дітей може бути успішним лише за умови, якщо педагоги і батьки стануть рівноправними партнерами, адже вони виховують тих самих дітей. У основі цього союзу має бути:

- єдність прагнень та інтересів, поглядів на освітній процес;

- вироблення спільних цілей та завдань;

- спільний пошук шляхів досягнення очікуваних результатів

Щоб досягнути такої єдності, насамперед слід створити відповідне інформаційне середовище з питань зміцнення здоров’я та фізичного розвитку дошкільників.

Будь-які форми роботи будуть ефективними лише за умови найбільш сприятливого та індивідуального стилю взаємин з кожною родиною. Дуже важливо, щоб педагоги створювали умови для максимального використання потенціалу сімей у процесі розвитку індивідуальності дитини, її інтересів та здібностей. Але найважливішим є створення індивідуальних програм формування та зміцнення здоров’я кожної дитини.

Для реалізації особистісно орієнтованого підходу до зміцнення здоров’я і фізичного розвитку дітей необхідно:

- сформувати банк даних про особливості розвитку та медико-гігієнічних умов життя дитини у сім’ї з метою розроблення індивідуальних програм фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми;

- розробити індивідуальні програми зміцнення здоров’я кожної дитини і забезпечити їх виконання через взаємодію поліклініки, дошкільного закладу та сім’ї;

- розробити гнучкий режим з урахуванням біоритмічних особливостей кожної дитини;

- узгодити з батьками індивідуальні програми оздоровлення, режим та лікувально-профілактичні заходи, які проводять у дошкільному закладі;

- надати батькам індивідуальні рекомендації з метою організації щоденної оздоровчої роботи з дітьми вдома.

Кiлькiсть переглядiв: 666

Коментарi